Monday, December 12, 2011

MARAH ?? Pada sapa???




Saya TERAMAT MARAH sama kamuuu!!!

Eh.. Bukann...diaaa laa..!!

Eh..bukan tu laa... mereka!!

EHHH!! Bukan... Dorg laaa....

EHHHHHH!!! BUKAN!! BUKAN!! BUUUKAAAAANNN!!!!



Saya TERAMAT MARAH dengan DIRI SENDIRI sebenarnya...

Maaf jika ada yang tersinggung.. [SaH!! Mereng~]





Sorry sgt2 ya teman2 smua...

mmg pada mulanya..ak agak terkilan dgn pe yg korg ckp..
[SIYESS..!! Kecik ati sgt!]

Even korg bergurau.. [ak tahu korg xde niat pon]
tapi.........salah time kowt..
[HonestLy..mmg mud nak peoD da ni..]
Hurrmmm....sorry...

Azim pon kene gak td..
Tetiba je ak koL..ak trus BOOM die..[KAABOOOOOMMMM!!]
Pastu...die paham2 sndri la..
die bubye n will talk 2 me later.. [Padan muka!]

Then....xpasal2 jer...hP jadi mangsa TRAGIS..!!
ak BaLing da macam maen LONTAR PELURU dah..
[GoL kot..haha..yg pasti.. BERKECAI..]

huhuhuhuu...Hate when i'm in this 'fever'....
SLagi ak tak mengamok...sLagi tu hati ak tak tenang..
tapi bila pas dah BOOMMM...feeL much better..

Ya ALLAH..Ya RAHMAN..YA RAHIM..
Ampunkanlah segala dosa2 hamba Mu yg sangat2 lemah ini...
tabah kan la HATI ku...
kuatkan la IMAN ku..
tenangkan la JIWA ku..
Lapangkan la FIKIRAN ku..
Aku mohon...jadikanlah aku seorang insan yang LEBIH SABAR...

AAMIIIN Ya RABB..


SEKIAN..

Thursday, September 29, 2011

Kisah s E t e r u s N y a II..




what to do..what to do
...

kisah seterusnya...
after ramadhan..after beberapa minggu raya..
wa dpt keja..kat tmpt pkck wa punye kawan..
pkck wa pon keje ctu..

Agensi pelancongaan...ermm... (skali lg..benda baru bg wa)

Nak kate besh..taakkk jugekk..
Nak kate taakkk besh..pon taakkk jugek..

juz..wa mcm tekejut sket la..
cz...cara bekerja..jauh beza drpd tmpt keje wa dlu..

SUPER DUPER RELAX!!!

boleh d katakan..cam xde keje jew..

org lain klu keje an..hari2 sakit pale pk.."camne ak nk siapkan keje ni"..

klu ak....ari2 sakit pale pk.. "ape lg keje yg ak nk wat pasni..??"..


*Sbb tu la ak pkai pic yg kat atas tuu...i don't know what to do u know!!


wa xslesa la bile keje relax sgt..
tkut nti bila ade keje..kaw2 punye die kasi..(bak kata pokcik wa)

lgpon wa tgk bos tuu ari2 bz..
ak lak dok relax men pesbuk... (klu korg..ase slesa x?)

hurmm...ritu wa mcm dah agax nekad la jugekk nak QUIT..
tp.............dan2 lerr time tu jugekk bos bg tugasan luar..
die suh ak ganti die g meeting MATTA..
nak taw katne??? kat Magellan Sutera Hotel..

klu xsilap wa hotel tu hotel terbesar d asia tenggara kowt..
(dlu slalu la g sane..ermm...)

keje wa just duduk n dgr je pe yg dorg bncg dlm meeting..
[BAPAK NGANTOKKK SIOOOTTTT!!!!!!]

3jam wa kene duduk ctu...
dgr conversation dlm English Language [yg agak kureng syok d dgr]
mane tak nye..laju sgt dorg ckp... huhhuhu..

SATU KERUGIAN pd wa ketika itu..
bila mana hidangan rehat d sediakan d luar room meetg tu..
[cam sedaaap jerr]
Pewut wa da BERGENDANG HEBAT kala itu..
tp...wa xde teman nk g mamam... [uwaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!]
segan kot nak g..sume org kat ctu gaya2 bos jew...
[berlapar la aku jawabnye..]

balik umah..wa tros belari g dapur..
telan je sume bende yg ade.. [rakus nya]
eeeee...rugi gilerr..tebayang2 je mknn kat hotel td..

SKIP..

Pada keesokkannya..bos tanye wa pe yg jd kat meetg..
then..apa susah..wa kasi je memorandom yg dorg kasi wa tuu..

pastu....[ni part wa suka bagai NAK GILA]
bos kata..."ok..cmni bley la sy hantar ko p kL kaa..penang kaa tuk meetg lagi..boleh ka tu? sbb tu la sy cari admin.."

wa punya reaksi "HAHH??? biar betul? Jauh nya.."
dlm hati... [waaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!! syiokkk nyaaaa!!!]


da terbayang2 da wa fly sane..fly sini...
[smpai lupa ape yg wa NEKADkan sgt sblm tu]

tp..tah bile laa dpt pg...ermm...

WAITING..WAITING.....

Tuesday, September 20, 2011

Kisah s E t e r u s n y a..




Lama dah xde khabar tentang kuh dLm blog ini.. (xde sape pon nk tau)
what Eva...wa nak gtaw gak pe dah jD kat wa nOw..

pAs "perang fitnah m'fitnah" kat keDai..
wa amek kptsn tuk brenti scara dRastik..
n pe yg terjaDi adalah apa yg dah ku aGax sLama iNi..
mReka mMg menungGu sAat2 wa minTa QUIT from there..

terkiLan.. (tipu klu tak ase..)
tp.. Rasa lebih lega.. (mcm iklan cool fever lax)
cz senang la wa nak oUt dr tmpt yg seakan2 penjara tuu...
xSedap ati gAk ngAn biG-BoSs..
ase terhutang budi sGt2 ngan die..
yeLaa..die da uP-kan gAji waa dgn harapan wa kekal keje ngan die..
tp..nak wat cane...wa da warning kot awal2..
Nasib laa...ni jaLan terBAIK yg ALLAH bg kat wa..

SYUKRAN YA ALLAH!!!

hampir 9 buLan wa keje ctu..
agak byk gAk Laa iLmu yg wa dPt...
kat ctu gak mengajar wa menghargai stiap hari yg wa lalui..
cz...bile keje ctu...dpt cuti sehari..ase cam cuti setahun..
u'll really2 appreciate every second dat u have.. (speaking koNon)

then after benti...pe lg...
wa gOLek2 kat umah almost 2 month oHH!!! (nikmatnya hidup)
kuar umah sbulan skali pon lom tentu..
wa nak reHat puas2...!!

then tiBa RAMADHAN...
wa heLp my parents niaGe... (tudung kak..murah2 je..bley diskaun)

to b continue...

Wednesday, June 15, 2011

JiWA PELBAGAi RASA..





CAMNI LA KOT KLU MCM2 PRASAAN DLM JIWA

Wednesday, February 16, 2011

a K u s E d a R...




keSedihan..
menGajar kita untuk menghargai keGembiraan..
biLa terLaLu gembira..
kita Lupa tentang kesedihan..
dan kesusahan..
kita lupa smuanya..
kita Lupa duNIa..
kita Lupa...TUHAN kita..

biLa terLaLu geMbira..
Allah berikan ujiAn..
aGar kita...tidak terLaLu jauh meLupakan-Nya..
agar kita tidak Leka denGan kegeMbiraan dUnia..

maka bersyukurLah jika kita ditimpa kesusahan..
kerana Allah sedang menguji kita...
apabiLa Allah berikan ujian..
berMakNa Allah maSih Sayangkan kita..
keraNa Allah tidak mahu kita meLupakan-Nya..


Tuhanku..Kaulah yg MAHA meNgerti hamba2 Mu..
kerana EngkauLah pencipta seKaLian Alam..
EngkauLah yg teLah menciptakan kami..
haMba2 mu yg sering ALPA tentang-MU..

aku pasrah jiKa ini sebahagian dari ujian Mu, ya RABBI..
aku bersyukur kerana Engkau teLah mengingatkan aku..
untuk terus menyembah-Mu..


THANK YOU ALLAH..

DoN't MaKe mE sLaP yOu....!!





kerana manusia yg kurang waras tu..
aku hilang pertimbangan..
hiLang sabar...
ingin sekali ku tampar-tampar..

nape peLik sangat prangai ko ha??
ak xkesah la prangai ko cane pon..
ak da lame taw ko mmg pelik..
im juz wat bodo n wat tataw..
as long as ko xnyusahkan idop ak..
lantak ko nak bogel kat tengah jalan skali pun..
ada aku kesah??

tp ko teLah memasuki ruangan yg tak sepatutnya ko sentuh..
jejak apetah lagi..
ko ni da lebeh bhai...
mmg ko xsayang diri sndri..
xsayang laki ko..
huh...

ko juz beware la..
jgn smpai makan penampar n penyepak ak da la..

eh dah la!
penat citer pasal ko!
buang masa!

HELL!!

Monday, February 14, 2011

L O S T . .



aku Hanyut...
jaUh..
terLaLu jaUh...

ak kembaLi ke tmpat asaL utk mencari ketenangan..
ak ptuskan dia utk jaUhkan diri dr dOsa..
tp..sMua tu kembaLi menghantui ak..dan hidup ak..

peristiwa yg ak cuba utk jauhi...
terjadi lagi..
kNapa dengan ak ni??
ak spt teLah LupA pada TUHAN ku..
aku lalai..
aku leka..

Ya ALLAH..
bimbingLAh hamBaMu ini ya Allah..
tunjukkan lah hamba jaLan yg Lurus..
jaLan yg Engkau redhai..
kuatkan hati hamba Ya TUHAN ku..

ampunkan segaLa dosaku..
sesungguhnya..aku HamBaMu yg jaHiL lagi HINA..