Thursday, July 1, 2010

J a w a p a N



Abah aku..tLah mrancang yg terbaik tuk fmLy ktorg..
Aku jahat dengan pemikiran ku..
pesimis dGn semua yG my parent buat..

i'm begging ur pardon mom..dad..

Rupanya..aku di letakkan d tmpt "harapan kluarga"
yg sepatutnya abg2 ku yg miliki itu..
klu ikut logik akal..und2 dunia..dan Syariat Islam..
mmg along n angah yg spatutnya memikul
tanggungjawab tuk sara kLuarga ni..

tp...bergantung kpd situasi yg telah terjadi..
maka..aku la yg memiliki "jawatan" tu skrg..
kak chik? hurmm...bak kata abah..
Ambition die terlalu tggi..
so..pe die nak wat..die nye suka..

huh..
inilah JAWAPAN yg slama ni aku cari..
untuk soalan ku..KENAPA..
aku....menjadi harapan dLm kluarga ku skrg..

sesuai dGn nama ku yg diberikan..
yg bermaksud..'kebajikan kami'..
maka aku d lahirkan untuk membuat kbajikan
dan membahagiakan org tua ku..
dan keluarga ku..
dan mmg itu cita2 yg ku tanam dLm diri ku slama ni..
aku...nak buat fmly ak bahagia..

Mom..Dad...
InsyaAllah..anakmu ini tidak akan mengecewakan
kamu lagi..

Ampunkan anakanda..